Andrea Claassen van start bij Eburon 6 maart 2014

Deze week is Andrea Claassen bij Eburon gestart. Zij neemt de marketing van onze boeken op zich tijdens het zwangerschapsverlof van Karin de Zwaan. Andrea is afgestudeerd aan de TU Delft, faculteit bouwkunde. Natuurlijk kunnen we van alles over haar vertellen, de beste manier om iemand te leren te kennen is via haar favoriete boeken. We hebben Andrea gevraagd uit onze boekenkast een top 10 te maken.

1. Pauline le Rutte – Een goed idee is er om te delen, en hoe je het helder presenteert
Op #1: ‘Een goed idee is er om te delen’ van Pauline le Rutte. Een helder en mooi vormgegeven boekje dat je leert hoe je een duidelijke presentatie maakt. Het boekje staat vol met opdrachten, tips en voorbeelden en is in mijn ogen onmisbaar voor studenten en professionals.

2. Rian de Waal – Metamorphoses, the art of the virtuoso piano transcription
Deze Engelstalige uitgave die bestaat uit een boek met 6 CD’s en gaat over de ontwikkeling van de pianotranscriptie. De CD’s brengen de teksten van de Waal’s tot leven met klassieke stukken van onder andere Chopin, Schubert, Liszt en Bach. Een prachtige uitgave om te lezen en luisteren.

3. Meredith Glaser – The City at Eyelevel, lessons for street plinths
Op de derde plaats een boek over het belang van de straat (plint) voor de publieke ruimte en de stad. Wederom een mooi vormgegeven boek met illustraties, voorbeelden en tips. Het boek behandelt de geschiedenis van de straat en de plint alsmede praktijkvoorbeelden en geeft de lezer meer inzicht in de economische voordelen van een aantrekkelijke stedelijke plint. Dit boek is aan te raden voor iedereen met een interesse voor de stedelijke publieke ruimte of voor stedelijke ondernemers.

4. Martijn Arets – Brand Expedition, een reis langs Europa’s meest inspirerende merken
Ook dit boek behoort zeker tot mijn favorieten! Deze enthousiaste en energieke schrijver neemt op een informele manier een kijkje achter de schermen en geeft de lezer zo een indruk van merken die je anders misschien nooit zou zien. Een heel leuk en leerzaam boek, interessant voor iedereen die van ondernemen en ‘branding’ houdt.

5. Rudi Fuchs – De kunst van Gerard Caris (ebook)

6. Natasja Oosterloo – Twitter jezelf naar een baan

7. De (on)zin van het (on)bewuste, waarom kwalitatief onderzoek de toekomst heeft (ebook)

8. Collette Niemeijer – De toegevoegde waarde van architectuur, voor de zorg in ziekenhuizen

9. Frank Kouwenhoven & James Kippen (Eds.) – Music, Dance and the Art of Seduction

10. Erwin Boogert – Internetmarketing voor het MKB, een introductie in kleinschalige online en mobiele marketing (ebook)